مراحل صدور پروانه اکتشاف معدن

عنوان : پروانه اکتشاف
هدف : صدور پروانه اکتشاف
دامنه عملکرد: استان اصفهان
تعاریف :

 

  • الف: فرم شماره1(فرم صدور پروانه اکتشاف): فرمی که متقاضی صدور پروانه مشخصات خود و نوع ماده معدنی و مختصات دقیق محدوده مورد نظر را بر روی آن درج مینماید.ب: فرم شماره2(فرم اعلام آزادی): فرمی که سازمان طی آن محدوده بلامعارض را به متقاضی اعلام مینماید.ج: طرح توجیهی صدور پروانه اکتشاف : برنامه دقیق زمان بندی شده متقاضی پروانه اکتشاف جهت انجام و اتمام فعالیت اکتشافی
  • مدت زمان انجام کار :وابسته به ارگانهای مورد استعلام از یک سو و پیگیری متقاضی است.
  • مراحل و شرح اقدامات :
    1. متقاضی با در دست داشتن سه برگ نقشه توپوگرفی در مقیاس 1:250000 به سازمان مراجعه مینماید و محل مورد نظر خود را روی نقشه ترسیم و فرم را تکمیل مینماید.2. فرم شماره 1 در واحد نقشه برداری اداره اکتشافات معدنی بررسی و در صورت آزاد بودن هر مقدار از محدوده اولیه، طی فرم شماره 2 آن قسمت از محدوده به متقاضی معرفی میگردد.3. متقاضی با بررسی میزان آزاد اعلام شده از محدوده مورد درخواست خود در صورت تمایل با مراجعه به سازمان نظام مهندسی معدن نسبت به عقد قرارداد و تعیین مسئول فنی اقدام مینماید.4. مسئول فنی با هماهنگی متقاضی از منطقه دارای ذخیره معدنی بازدید به عمل می آورد و گزارش بازدید خود را به سازمان ارائه مینماید.5. در صورتی که طبق گزارش مسئول فنی، نقطه دارای ذخیره درون محدوده آزاد اعلام شده طی فرم شماره 2 واقع گردد، بازدید میله گذاری توسط کارشناسان انجام میگردد.6. در صورتی که میزان ذخیره مشاهده شده توسط کارشناسان سازمان جهت صدور مجوز اکتشاف قابل توجه باشد و ذخیره دارای توجیه اقتصادی باشد، از ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیز داری استان استعلام صورت میگیرد.7. چنانچه متقاضی ظرف مدت مقرر موافقت کتبی ادارات مذکور را ارائه نماید، از سوی سازمان اجازه تهیه طرح توجیهی و ارائه آن را خواهد یافت.8. طرح توجیهی توسط کارشناسان سازمان بررسی و در صورت تایید ، پروانه اکتشاف به نام متقاضی صادر میگردد.
  • مدارک موردنیاز:
    1. تصویر شناسنامه اشخاص حقیقی و در مورد اشخاص حقوقی،‌تصویر اساسنامه و روزنامه رسمی متضمن آگهی تاسیس و آخرین تغییرات اعضا هیات مدیره و مدیر عامل2. سه برگ نقشه توپوگرافی در مقیاس 1:2500003. فرم شماره1 (درخواست صدور پروانه اکتشاف)

  • نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد